NHTV studenten geïnspireerd door eigen creatieve denkkracht

Deel dit artikel:

In april bezocht een groep NHTV studenten het provinciehuis van Noord-Brabant in het kader van hun opleiding Cultuurmanagement. Tijdens dit werkbezoek gaven Amarins en Elske vanuit BrabantDC een workshop over hoe je creativiteit en verbeeldingskracht kunt inzetten voor maatschappelijke vraagstukken.

Natuurlijk deden zij dit door direct concreet aan de slag te gaan: in een videoboodschap deden ondernemers Bianca Pouw (Bijenhotelkopen.nl) en Mariëlle Swinkels (SomerenTEA) een beroep op de creatieve denkkracht van de studenten en vroegen zij:

Door wat voor mediacampagne komen bijenhotels meer op het netvlies van het bedrijfsleven?
en
Hoe raken jongeren meer betrokken bij SomerenTEA en het nieuwe vakmanschap rondom ‘thee van de lage landen’?

Deze creatieve uitdagingen werden door de studenten opgepakt en ondanks het relatief korte tijdsbestek waren de resultaten verrassend concreet: een pittige slogan en aanzet voor een mediacampagne voor de bijenhotels was een feit. Evenals een designconcept voor de theeverpakkingen gebaseerd op helden uit populaire tekenfilms om zo de jeugdige doelgroep bewuster thee te laten drinken.

Met deze workshop heeft BrabantDC weer een kansrijke nieuwe verbinding gelegd. Ondernemers Bianca en Mariëlle waren beiden blij verrast over de frisse blik van de studenten en willen het contact graag voortzetten. De NHTV-ers lieten op hun beurt weten met veel plezier aan beide casussen te hebben gewerkt en geïnspireerd te zijn door hun eigen creativiteit. Voor nog meer impact is een actieve inbreng van casuseigenaren van groot belang. Tijdens BrabantDC’s Social Impact Day op donderdag 31 mei aanstaande wordt er daarom in diverse workshops een vraagstuk beetgepakt, mét de casuseigenaren en het publiek. Wil je hier bij zijn? Meld je dan aan!

BLIJF OP DE HOOGTE

Laat hier je gegevens achter.